Oι αλλαγές αυτές, θα εφαρμοστούν από τις αρχές του 2019 στα κράτη μέλη της ΕΕ, βάση της νέας σχετικής οδηγίας που εκδόθηκε.
Συγκεκριμένα, για την εξέταση αυτή, οι υποψήφιοι θα εξετάζονται στο πρακτικό σκέλος οδηγώντας βαρύτερες και ισχυρότερες μοτοσυκλέτες, σε σχέση με το παρελθόν. Μέχρι σήμερα, το ισχύον καθεστώς προέβλεπε η εξέταση να γίνεται σε μοντέλα με απόδοση τουλάχιστον 53,6 ίππων, ενώ από το 2019, το ελάχιστο της ιπποδύναμης, θα πρέπει να είναι 67,1 ίπποι.
Σε ότι αφορά στα βάρος, σημειώνεται επίσης αύξηση, με τα εγκεκριμένα για αυτή την χρήση μοντέλα, να ζυγίζουν κατ΄έλάχιστο 180 κιλά (με γεμάτο ρεζερβουάρ, έτοιμα προς οδήγηση).
Αυτό σημαίνει ότι πολλές σχολές οδήγησης στην ΕΕ, θα πρέπει να ανανεώσουν τον στόλο των “μαθητικών” μοτοσυκλετών τους, καθώς αυτές δεν θα πληρούν τα νέα δεδομένα.